صفارهرندي خطاب به مسئولان ستادهاي دهه‌ فجر :كتاب‌هايي مانند" خاطرات عزت‌شاهي" در تيراژ بالا در اختيار مردم قرار گيرد

یزدفردا: وزير ارشاد تاكيد كرد:برخي كتاب‌ها همانند كتاب آقاي عزت شاهي از كتاب‌هاي بسيار ارزشمندي است كه ستادهاي دهه فجر مي‌توانند آن را در تيراژ بالا منتشر كرده و به مردم ارائه كنند.


به گزارش  خبرگزاري فارس، محمدحسين صفارهرندي صبح امروز (سه‌شنبه) در همايش مسئولان ستادهاي دهه فجر گفت: در انقلاب اسلامي همه‌ قشرهاي مردم تابع تشكيلات مركزي كه همان اعتقادات ما و علايق مذهبي است بودند، انقلاب‌ ما از مسجد و هيات‌هاي حسيني سر بيرون آورد و شاهد تظاهرات سيل مانندي بوديم كه نتوانستند جلوي آن را بگيرند و اولين آن نماز عيد فطر سال 57 و مقدمه‌ آن حضور مردم در مسجد قبا بود.
وي با بيان اين كه اين موضوع را بايد در غالب كارهاي فرهنگي خود به نسل جديد كه در آن زمان حضور نداشته‌اند، منتقل كنيم، اظهار داشت: بنابراين بازسازي آن صحنه‌ها و تجسم نسل امروز ما كار مهمي است كه مسوولان در ستادهاي دهه فجر و همه دستگاه‌هاي ذيربط بايد انجام دهند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه ما تجربه حضور جانانه مردم را در مراسم مذهبي هر ساله شاهد هستيم، تصريح كرد: اگر بخواهيم در مقوله دهه فجر توفيق داشته باشيم بايد رمز خيزش بزرگ مردمي در محرم را پيدا كنيم و به سياق آن بتوانيم در مورد ساير روزها و ايامي كه بناي بزرگداشتشان را داريم، بازتوليد كنيم.
صفارهرندي ادامه داد: مردم ما به صورت نظام‌يافته‌اي با نام امام حسين(ع) زندگي مي‌كنند؛ بنابراين در آن روز خاص هم به صورت يك خيزش عمومي حضور پيدا مي‌كنند، حال بايد ديد كه دهه فجر چگونه به روزهايي مانند عاشورا شبيه شود.
وي با بيان اينكه اگر در كار ما ركود ايجاد مي‌شود، علت اصلي‌اش عدم حضور مردم است، خاطر نشان كرد: همت و كوشش مسئولان ستادهاي دهه فجر موجب شده كه در اين سال‌ها مراسم به خوبي برگزار شود، اما بايد به دنبال آن باشيم كه حضور بيشتر مردم را در اين مراسم‌ها و شناخت‌ بيشتر آنها از انقلاب را داشته باشيم.
صفار هرندي با بيان اينكه ما براي حفظ اصل انقلاب به غير از دهه فجر نيازمند سازماندهي و تشكيلات مردمي هستيم، گفت: در كشوري كه تحزب تجربه موفقي نبوده است، تشكيلات ديگري بايد مردم را حفظ كند كه بخشي از آن را روحانيت تاكنون بر عهده داشته است، همچنين بخشي بر عهده‌ بسيج بوده است اما هنوز جمع زيادي خارج از اين گردونه‌ها مي‌مانند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز داشت: ما بايد رگ خواب قشرهايي كه با اين مقولات ارتباط برقرار نكرده‌اند را پيدا كنيم، اين نوع سازماندهي‌ها با متمركز شدن بر روي محله‌ها ممكن است و بايد بخشي از بار برگزاري مراسم دهه فجر به خود مردم داده شود.
صفار هرندي بازخواني انقلاب به صورت واقعي و نه كليشه‌اي را بسيار مهم دانست و اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته ما در ايام دهه فجر با سريال‌هايي مواجه مي‌شديم كه شخصيت اصلي آن‌ها فرزند يك ساواكي بود در حالي كه اگر بتوانيم ختم‌هايي كه در سالهاي قبل از پيروزي انقلاب در مساجد برگزار مي‌شد و روح انقلاب اسلامي در آن‌ها بود را به نمايش بگذاريم، بسيار بهتر است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به كتاب‌هاي منتشرشده درباره‌ انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: برخي كتاب‌ها همانند كتاب آقاي عزت شاهي از كتاب‌هاي بسيار ارزشمندي هستند كه ستادهاي دهه فجر مي‌توانند آن را در تيراژ بالا منتشر كرده و به مردم ارائه كنند، زيرا در بازسازي شرايط آن زمان در ذهن جوانان بسيار موثر خواهد بود.
وي با بيان اينكه توقعي از برنامه‌هاي صدا و سيما و مراسم‌ها نداشته باشيم، تصريح كرد: اثري كه در مراسم‌هاي محلي است در صدا و سيما و تربيون‌هاي عمومي نيست و اين قشر عظيم اگر متكي به حكومت نبوده و به خود اتكاء كنند مي‌توانند كارهاي بسيار بزرگي را انجام دهند، البته وظيفه حكومت آن است كه مهمترين واقعه كشور را در خور خود ترويج و تبليغ كند.
صفارهرندي با بيان اين‌كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گاهي از اين مقوله دور مانده است، افزود: خوشبختانه ما دوره‌هايي را كه برخي عنوان مي‌كردند ما وزير فرهنگ هستيم و نه ارشاد را پشت سر گذاشته‌ايم و اميدواريم حكومت يكپارچه كه همه قبول دارند بايد حفظ شود و به دنبال تجزيه‌طلبي نيستند اين مسائل را محقق كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: وقتي در مراسم دهه‌ فجر بتوانيم نشان دهيم دولتي كه سر كار است، همه هم و غمش اجرايي كردن آرمان‌هاي انقلاب است، علايق نسل جوان هم به سمت نظام و انقلاب اسلامي متمايل مي‌شود، چنان كه مي‌بينيم قشر وسيعي از جوانان به وسيله اين شعارها و كارهاي درست تبليغي به نظام پيوسته‌ان
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا